Masarykova

Editor, úprava, realizace | Edit, Published by

© MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2015
Magnanimitas, Hradec Králové, 2015
ISBN 978-80-87952-12-2

 

INTERNATIONAL MASARYK CONFERENCE FOR PH.D.
STUDENTS AND YOUNG RESEARCHERS

volume VI.
December 14 - 18, 2015
Hradec Králové, The Czech Republic

VÝTVARNO-TVORIVÁ KOMUNIKÁCIA MEDZI
UČITEĽOM/UČITEĽKOU A ŽIAKOM/ŽIAČKOU AKO
PROSTRIEDOK ZLEPŠENIA VZÁJOMNÝCH VZŤAHOV

THE ARTISTIC-CREATIVE COMMUNICATION BETWEEN
TEACHERS AND STUDENTS AS A MEANS OF IMPROVING THEIR
RELATIONS

Veronika Weberová

 

Abstrakt
Prezentácia výsledkov malého prieskumu so zameraním na výtvarno-tvorivú komunikáciu
ako špecifický druh dialógu medzi pedagógom a žiakom v školskom prostredí. Výtvarnotvorivá
komunikácia sa sústreďuje aj na prácu so širokým rozsahom maliarskych techník v
školskom prostredí. Bližšie sa zaoberáme vplyvom výtvarno-tvorivej komunikácie na
skvalitnenie komunikácie medzi učiteľom a žiakom/žiakmi (prípadne aj zlepšenie vzťahov v
triede). V neposlednom rade vnímame jej význam pri poznávaní maliarskych techník ako
prostriedku tejto komunikácie. Zároveň žiakov vedieme k pochopeniu abstraktného umenia
(vytvárame vzťah žiakov k súčasným tendenciám v umení) a k vlastnému výtvarnému
prejavu. Proces výtvarno-tvorivej komunikácie prispieva k osobnostnému rozvoju žiakov v
kontextoch súčasnosti.

Kľúčové slova: výtvarno-tvorivá komunikácia, adolescent, komunikácia, tvorba

 

Abstract
The Presentation is a result of research, focusing on the artistic-creative communication as a
specific kind of dialogue between teachers and students in the school environment. Artisticcreative communication also focuses on working with a wide range of painting techniques in the school environment. More compacts with the effect artistic-creative communications to
improve communication between teachers and students/pupils (or even improving
relationships in the classroom). It is also important in learning about painting techniques as a
way of communication. At the same time we lead students to understand abstract art (form
relationships of students to current trends in art) and to their own artistic expression. The
process of artistic-creative communication contributes to the personal development of
students in contexts today.
 

Key words: artistic-creative communication, adolescent, communication, creation

Prihlásenie